1402/02/26

صادرات میلگرد به گرجستان

امروزه معقوله صادرات، به یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد تبدیل شده است. صادرات میلگرد هم از این قائده مستثنا نیست و رفته رفته گسترده‌تر و وسیع‌تر می‌شود. صنف میلگرد و فولاد، مقطعی بسیار کاربردی است که جایگاه خود را در زمینه صادرات باز کرده و از پیشتازان این عرصه به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که وجود حمایت‌های دولت از صنعت صادرات بی‌تاثیر در گسترش و پرطرفدار بودن این امر نیست. از آنجایی که میلگرد یک محصول پرکاربرد در بازار فولاد بوده و بخش عظیمی از ساخت و ساز را در بر می‌گیرد، این صنف به یکی از پررونق‌ترین بخش‌های تجارت تبدیل شده است. در ایران نیز صادرات این محصول به جهت بالا بودن میزان تولید، سود قابل توجهی را نصیب فعالان این حوزه کرده و با وجود پیچیدگی‌های بسیار در مسیر، با قدرت هرچه تمام‌تر در حال ادامه دادن است. ایران هم اکنون میلگرد را به گرجستان، افغانستان، عراق، ترکیه و آلمان صادر می‌کند. نکته‌ای که باید در نظر داشت اینست که صادرات میلگرد به گرجستان یا هر کشور دیگری باید از طریق شرکت‌های معتبر انجام شود. شرکت‌هایی که صلاحیت و کیفیت محصولشان از هر نظر تایید شده باشد.

 


ویژگی‌های میلگرد صادراتی
 

شرکت‌های زیادی در گرجستان، ترکیه، عراق و .... وجود دارند که خریدار میلگرد از ایران هستند. این شرکت‌ها مسلما به دنبال خرید با کیفیت بالا در ازای قیمت پایین هستند. برای جلب اعتماد آن‌ها شرکت‌های صادر کننده ایرانی باید تمام استانداردهای بین‌المللی تولید میلگرد را رعایت کرده و با دادن قیمت‌های رقابتی، شانس فروش خود را در نتیجه‌ی صادرات میلگرد به ترکیه، گرجستان، افغانستان، عراق و سایر کشورها را افزایش دهند. متریال‌هایی که در میلگرد صادراتی بکار گرفته می‌شود باید از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد. در واقع ویژگی‌هایی برای این محصولات عنوان شده است که دارا بودن این ویژگی‌ها، محصول را به مرغوب‌ترین محصول برای صادرات تبدیل می‌کند. مثل هم‌خوانی داشتن با استانداردهای بین‌المللی، باید بودن سطح کیفی، دارا بودن برگه آنالیز فنی و تولید بر اساس استانداردهای بین‌المللی.

 


انواع میلگردهای صادراتی
 

 

مطمئنا تفاوت‌هایی بین میلگردهای صادراتی و میلگردهای مصرفی در کشور وجود دارد. یکی از این موارد کیفیت فلز آن‌هاست. آلیاژهایی که در میلگرد صادراتی استفاده می‌شود باید از بهترین نوع فلزات باشد و تولید آن بر اساس پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها صورت بگیرد. وجود تنوع بالا در تولیدات، استفاده از تکنولوژی نوین و کیفیت بالا از ویژگی‌های میلگرد صادراتی است. البته میلگردهایی که به گرجستان و یا دیگر کشورها صادر می‌شود انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

 


میلگرد صادراتی آجدار

 


یکی از انواع میلگردها که قابلیت صادرات دارد میلگردهای آجدار است. این نوع از میلگردها در محل‌هایی مانند بزرگراه‌ها، پل‌ها و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولید میلگرد آجدار بنا بر درخواست و نیازهای مختلف هر کشوری، در سایزهای مختلف انجام می‌گیرد. نامگذاری این نوع از میلگردها به سبب وجود برجستگی‌های زیادی است که روی محصول قرار دارد. صادرات میلگرد به گرجستان آن‌هم از نوع آجدار، سود بالایی برای صادر کننده دارد. دلیل آن بالا بودن قیمت این نوع نسبت به انواع دیگر بیان شده است.


میلگرد کلاف 

 

میلگرد کلاف در دسته مهم‌ترین و پر‌طرفدارترین نوع میلگرد صادراتی قرار دارد. این محصول در سایزهای 5.5 میلی‌متر تا 16 میلی‌متر بوده و به صورت کلافی و با انعطاف‌پذیری بالا تولید می‌شود. تغییر قیمت در میلگرد کلاف بستگی به میزان ضخامت و طول آن دارد. 

 

 

مطلب مرتبط: صادرات میلگرد به افغانستان


صادرات میلگرد به گرجستان
 

 

همانطور که گفته شد صادرات میلگرد به کشورهای زیادی انجام می‌گیرد. که یکی از این کشورها گرجستان است. صادرات میلگرد به گرجستان رونق زیادی داشته و اصولا از شهرهای مختلف ایران که که قطب تولید و عرضه مقاطع فولادی هستند انجام می‌گیرد. به عبارتی گرجستان سرزمین فرصت‌های صادراتی است و اگر صادرات به این کشور هدفمند انجام گیرد می‌تواند سود و سرمایه بالایی به شرکت و کشور صادر کننده برساند. لازم بذکر است که صادرات به این کشور تنها مختص میلگرد نیست. سایر مقاطع نظیر لولهُ پروفیل‌ها و همچنین نبشی فولادی نیز به گرجستان صادر می‌شود.

 


عوامل موثر بر صادرات میلگرد به گرجستان


•    عوامل سیاسی
•    عوامل اقتصادی
•    سطح قیمت میلگرد صادراتی
•    وجود کالاهای جانشین
 

 

سخن نهایی 

 


هیچگاه نمی‌توان تاثیری که صادرات بر روی اقتصاد کشور دارد را نادیده گرفت. خصوصا اگر این صادرات مربوط به میلگرد و مقاطع فولادی دیگر باشد. اما موضوعی که وجود دارد اینست که صادرات میلگرد به گرجستان و یا هر کشور دیگری مستلزم داشتن ویژگی‌ها و شرایطی است. از آنجاکه ایران به عنوان قطب صادرات مقاطع فولادی شناخته شده است، پیشتاز این عرصه به شمار می‌آید. جهت خرید انواع میلگرد، شمش فولادی، قطعات و مجموعه‌های خط نورد و.. می‌توانید با آذر فولاد امین تماس بگیرید.
 

تگ ها :

#فولاد