1402/03/31

خرده فروشی میلگرد در تبریز

همانطور که می‌دانید هم اکنون در سراسر ایران شرکتهای زیادی در تولید محصولات فولادی خصوصا میلگرد، فعالت دارند. بنگاه‌های خرده فروشی میلگرد، محصولات فولادی و آهن، برای مشتریانی که قصد خرید در حجم کم را دارند، بسیار مناسب می‌باشد. زیرا در این نوع فروش، مشتری هیچگونه محدودیتی در خرید را نداشته،  و حتی قادر به خرید یک یا چند شاخه میلگرد است. میلگرد یکی از محصولات پرکاربرد صنعت ساخت و ساز است که بخاطر  پیچیدگی های زیادی که دارد، برای خرید نیازمند اطلاعات کامل و دقیقی می‌باشد.


خرده فروشی میلگرد چیست؟


خرده فروشی در واقع فروش محصول برای مصرف خریدار به منظور مصرف نهایی آن است و برای فروش مجدد استفاده نمی‌شود. در خرده فروشی میلگرد و آهن فروش مستقیم از نقطه خرید انجام شده و به دست مشتری که قصد استفاده از آن را دارد می‌رسد. این نقاط فروش می‌تواند شامل خرید حضوری از فروشگاه، فروش اینترنتی و یا فروش به صورت تلفنی باشد و به دست خریدار برسد.

 

 

مطلب مرتبط: روش‌های تولید فولاد

 


اهمیت خرده فروشی میلگرد


خرده فروشی یکی از روش‌های تسهیل کننده ارتباط بین تولیده کننده و مشتری است و همین امر یکی از دلایل تمرکز بالای تولید کننده در تولید محصول خود به حساب می‌آید. زیرا دغدغه‌ی تعامل با کاربر نهایی را نخواهد داشت. یکی از دلایل اهمیت خرده فروشی میلگرد این است که در این روش فروشنده قادر به ارائه‌ی مشخصات و نمایش محصول، ویژگی‌های آن، نحوه‌ی پرداخت‌ با قیمت مشخص و درست در زمان مناسب به مشتری است.

 

تفاوت بین خرده فروشی و عمده‌فروشی میلگرد


• فروش در حجم بالا و عدم دغدغه ظاهر محصول عرضه شده در فروش عمده، بر خلاف خرده فروشی محصول
• عدم ارتباط با تعداد بالای کاربران نهایی بر خلاف خرده فروشان
• فروش حجم بالای محصول از طرف عمده فروشان میلگرد به تعداد کمی از شرکت‌های خرده فروشی.
• عدم فروش مستقیم کالا به مصرف کننده از طرف عمده فروش 
• قیمت بالای کالای عرضه شده در خرده فروشی در مقایسه با عمده فروشان

 

 


نکات مهم خرید میلگرد


همان‌طور که ذکر شد میلگرد یکی از اصولی‌ترین محصولات در امر ساخت و ساز می‌باشد. به همین دلیل شناخت و کسب اطلاعات کافی در مورد آن بسیار ضروری می‌باشد.
خرید میلگرد به صورت خرده و یا عمده، در هر اندازه و حجمی جزو خرید‌های گران قیمت حساب می‌شود. در همین راستا مشاوره و آگاهی در این موارد مانع ایجاد ضررهای مالی خواهد شد. توجه داشته باشید که دقت به موارد زیر، خریدهای مطمئن‌تری را برای شما در پیش خواهد داشت.


1.کیفیت میلگرد


یکی از با کیفیت‌ترین میلگردهای تولیدی ایران، تولید میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان است. شمش فولادی مصرفی و فرآیند تولید یکی از تأثیرگذارترین موارد در کیفیت میلگرد است که باعث ایجاد تفاوت در کیفیت محصول نهایی با سایر کارخانه‌ها می‌شود. در صورت رعایت استاندارهای ملی، تولید کننده دارای محصول با کیفیت‌تری خواهد بود.

 

2.تسلط داشتن و آگاهی کافی به پیش نیازهای خرید


قطعا مطالعه، تحقیق و آگاهی یافتن قبل از هر خریدی کمک شایانی در خرید آگاهانه‌ی شما ایجاد خواهد کرد.


3.مسافت


یکی فرآیندهای مهم در امر خرید و فروش خرده و عمده میلگرد، حمل و نقل آن از محل تولید تا مکان مورد نظر است. هزینه‌ی این حمل و نقل با توجه به نوع سفارش به این موضوع تخصیص داده می‌شود.


4.سنگین و یا سبک بودن وزن میلگرد


در بازار فروش انواع فولاد و آهن آلات، میلگرد به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌شود که این امر بستگی به نوع کیفیت و کاربری آنها در سازه دارد. در واقع میلگرد سبک میلگردی است که وزنش پایین‌تر از وزن استاندارد بوده در نتیجه از کیفیت کمتری نسبت به حد استاندارد، برخوردار است. از جمله تولیدکنندگان میلگرد سبک در ایران می‌توان به کارخانه فولاد سیرجان، راد همدان و ظفر بناب اشاره کرد که راد همدان به نسبت بقیه از کیفیت بالاتری برخوردار است.
میلگردهای استاندار در اصل همان میلگردهای سنگین هستند که در اکثر کارخانه‌ها تولید می‌شوند. شایان ذکر است که میگرد تولیدی فولاد اصفهان از سنگین‌ترین میلگردهای بازار است که دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر تولید کننده‌ها دارد.

 

 

 

 

سخن نهایی


همان‌طور که ذکر شد، فروش خرده میلگرد یکی از روش‌های تسهیل کننده‌ی ارتباط مابین تولید کننده و مشتری است. در این نوع فروش، فروشنده قادر به ارائه‌ی مشخصات و ویژگی محصول، نحوه پرداخت و قیمت کالا و تحویل آن در زمانی مقرر است. همچنین این روش به خریدار این امکان را می‌دهد که خرید خود را به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین در مقدار کم به انجام برساند.
 

تگ ها :

#فولاد